Kenali Glutathione

GLUTATHIONE

Glutathione adalah bahan semula jadi yang dihasilkan oleh hati. Ia juga terdapat dalam buah-buahan, sayur-sayuran, dan daging.

Kebanyakan pengguna mengambil glutathione untuk merawat katarak dan glaukoma, mencegah penuaan, merawat atau mencegah ketagihan alkohol, asma, kanser, penyakit jantung (aterosklerosis dan kolesterol yang tinggi), hepatitis, penyakit hati, penyakit yang melemahkan sistem pertahanan badan (termasuk AIDS dan keletihan kronik sindrom), kehilangan ingatan, penyakit Alzheimer, osteoartritis, dan penyakit Parkinson. Glutathione juga digunakan untuk mengekalkan sistem pertahanan badan (sistem imun) dan menentang keracunan bahan kimia dan juga dadah yang berlebihan.

Perawat kesihatan akan memberikan suntikan glutathione untuk mencegah kesan sampingan beracun dalam rawatan kanser (kemoterapi). Selain itu, glutathione juga digunakan untuk merawat masalah ketidakupayaan dan ketidaksuburan lelaki.

Dalam penjagaan kecantikan dan kesihatan juga, glutathione diberi melalui suntikan ke intravena (melalui suntikan ke dalam vena itu, melalui IV) untuk mencegah (anemia) pada pesakit buah pinggang yang menjalani rawatan hemodialisis, mencegah masalah buah pinggang selepas pembedahan pintasan jantung, merawat penyakit Parkinson, meningkatkan aliran darah dan mengurangkan pembekuan darah berlaku pada individu (aterosklerosis), merawat kencing manis, dan mencegah kesan sampingan toksik kemoterapi.

Bagaimana ia berfungsi?
Glutathione terlibat dalam banyak proses dalam tubuh manusia, termasuk bangunan dan pembaikan tisu, membuat bahan kimia dan protein yang diperlukan dalam badan, dan untuk sistem imun.





No comments:

Post a Comment